Αναζήτηση

Χρήσιμες συμβουλές για ένα επιτυχημένο e-shop

Χρήσιμες συμβουλές για ένα επιτυχημένο e-shop

από epixeiriseis.gr στις 11-26-2015 σε Online Επιχειρήσεις
Χρήσιμες συμβουλές για ένα επιτυχημένο e-shop
Έχουμε πια περάσει σε μια νέα εποχή λόγω των τεχνολογικών εξελίξεων και της άνθησης του διαδικτύου, όπου έχει αλλάξει εντελώς ο τρόπος που η ανθρωπότητα ψωνίζει. Διανύουμε ακόμα βέβαια μια περίοδο εξοικείωσης για την πλειοψηφία όσον αφορά τον νέο τρόπο αγορών, ωστόσο ήδη έχουν αυξηθεί ραγδαία οι διαδικτυακές συναλλαγές, τα online καταστήματα πολλαπλασιάζονται μέρα με τη μέρα και κάθε σοβαρή επιχείρηση αποκτά πλέον παρουσία στο internet.
 
Η κατασκευή e-shop είναι, λοιπόν, εδώ και καιρό κάτι αυτονόητο διότι έχει γίνει αντιληπτό ότι ένα ηλεκτρονικό κατάστημα μπορεί πολύ εύκολα να αυξήσει τις πωλήσεις και τα έσοδα, εκμηδενίζοντας τις χιλιομετρικές αποστάσεις. Φανταστείτε, για παράδειγμα, ότι παλιότερα ένα μικρό μαγαζάκι γειτονιάς που πουλούσε ηλεκτρικές συσκευές απευθυνόταν αποκλειστικά και μόνο στον τοπικό πληθυσμό μιας περιοχής, ενώ σήμερα το ίδιο κατάστημα έχει τη δυνατότητα να συναλλάσσεται με πολίτες από οποιοδήποτε σημείο της Ελλάδας, αλλά και να πουλάει στο εξωτερικό.
 
Υπάρχουν, μάλιστα, ουκ ολίγα παραδείγματα που το παραδοσιακό φυσικό κατάστημα αντικαθίσταται από το ηλεκτρονικό, το οποίο προσφέρει το πλεονέκτημα του μειωμένου λειτουργικού κόστους και εξοικονομεί πολλά χρήματα για τον επιχειρηματία. Παράλληλα, ο τελευταίος κερδίζει ακόμη περισσότερα από τις ολοένα αυξανόμενες πωλήσεις στο πέρασμα του χρόνου, καθώς την ίδια στιγμή το καταναλωτικό κοινό ενσωματώνεται στις νέες λογικές σε ακόμη μεγαλύτερο ποσοστό.
 
Η ευχρηστία σημαντικότερη από την καλαισθησία
 
Με δεδομένο όμως ότι τα ηλεκτρονικά καταστήματα πολλαπλασιάζονται, όπως προαναφέραμε, αυξάνεται σιγά-σιγά ο ανταγωνισμός και γι’ αυτό το λόγο θα πρέπει ο επιχειρηματίας να πραγματοποιεί τις σωστές ενέργειες για να προσφέρει αυτό ακριβώς που ζητάει ο πελάτης και πάνω απ’ όλα με ευκολία. Ο παράγοντας «χαμηλότερη τιμή» παίζει βέβαια σημαντικό ρόλο, αλλά στο διαδίκτυο αυτή τη στιγμή το πιο σπουδαίο είναι να μπορεί το κατάστημα να προσφέρει στο πελάτη αυτό ακριβώς που ο τελευταίος αναζητεί. Αν το κατάστημα δεν μπορεί να του το δώσει, τότε πολύ απλά έχουμε να κάνουμε με ένα αποτυχημένο ηλεκτρονικό κατάστημα.
 
Πρέπει να έχετε στο νου σας πάντα ότι αν δώσετε τη δυνατότητα στον χρήστη να σκεφτεί πολύ εξαιτίας του δύσχρηστου και αφιλόξενου περιβάλλοντος που ενδεχομένως του προσφέρετε, τότε τον χάσατε! Πιο συγκεκριμένα, αν το e-shop σας είναι περίπλοκο και μπερδεύει τον επισκέπτη, αυτός θα φύγει. Αν πρέπει να καταναλώσει πολλή ώρα για να διαβάσει πώς θα ολοκληρώσει τη διαδικασία της αγοράς και θα πληρώσει ή δεν μπορεί να καταλάβει πως θα προχωρήσει στο επόμενο βήμα, πάλι θα φύγει. Αν για να κάνει μια απλή αγορά ενός προϊόντος πρέπει να ακολουθήσει μια ατέλειωτη και χρονοβόρα διαδικασία, συμπληρώνοντας φόρμες με πολλά αχρείαστα στοιχεία μέσα σε μια αργή ή προβληματική ιστοσελίδα, τότε σίγουρα θα πάει κάπου αλλού να αγοράσει, ώστε να τελειώνει μια ώρα αρχύτερα.
 
Όπως γίνεται αντιληπτό, η ευχρηστία θα πρέπει να βρίσκεται πιο πάνω από την καλαισθησία στις προτεραιότητές σας. Διότι δεν έχει νόημα να έχετε ένα όμορφο και εντυπωσιακό e-shop αν αυτό είναι δύσχρηστο και αφιλόξενο. Αντίθετα, αν επενδύσετε στην ευχρηστία, θα αποζημιωθείτε. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι το ίδιο πράττουν μεγάλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις πωλήσεις, όπως είναι το Amazon και το eBay.
 
Κερδίστε την εμπιστοσύνη του πελάτη
 
Ένας ακόμη σημαντικός παράγοντας επιτυχίας που πρέπει να προσέξετε είναι αυτός της εμπιστοσύνης. Ο πελάτης πρώτα απ’ όλα πρέπει να σας εμπιστευθεί για να ψωνίσει διότι δεν πρόκειται ποτέ να προχωρήσει σε οποιαδήποτε διαδικτυακή συναλλαγή με κατάστημα που φαίνεται αναξιόπιστο ή επικίνδυνο. Εγγυηθείτε, λοιπόν, το απόρρητο των στοιχείων του πελάτη σας, δώστε του δυνατότητα να πληρώσει με γνωστές και αξιόπιστες μεθόδους ή, ακόμη καλύτερα, με αντικαταβολή και απαντήστε άμεσα -πάντα σεβασμό- σε όλες τις απορίες που θα σας εκφράσει μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή τηλεφωνικά. Ακόμα κι αν ο πελάτης σας δυσαρεστηθεί με κάποιο ατόπημά σας, προσπαθήστε να τον ικανοποιήσετε έστω και την ύστατη στιγμή, αποδεικνύοντας ότι η δυσάρεστη εμπειρία του οφείλεται σε απλό ανθρώπινο λάθος και πως δεν θα συναντήσει πρόβλημα στο μέλλον αν αγοράσει από εσάς ξανά. Μην ξεχνάτε άλλωστε: Δεν κερδίζετε απλά έναν πελάτη, αλλά και τη φήμη σας που επηρεάζει άλλους υποψήφιους αγοραστές!
 
Απλοποιήστε τη διαδικασία αγοράς
 
Ολοκληρώνοντας, θα επιστρέψουμε στα «διαδικαστικά» της αγοράς, που αποτελούν ένα από τα πιο σημαντικά σημεία για μια επιτυχημένη διαδικτυακή συναλλαγή. Θα πρέπει, λοιπόν, να έχετε πρώτα απ’ όλα «χτισμένη» τη διαδικτυακή σας παρουσία πάνω στην απλότητα της διαδικασίας, ώστε όταν ο αγοραστής βρει αυτό που ψάχνει να μπορεί εύκολα να προχωρήσει με ελάχιστα κλικ στην παραγγελία και στην πληρωμή. Για το σκοπό αυτό, καλό είναι να μην ζητάτε από τον χρήστη να προχωρά σε αχρείαστες εγγραφές στο e-shop σας ( π.χ. κάποια καταστήματα το απαιτούν ακόμα και πριν ο πελάτης αποφασίσει οριστικά να αγοράσει κάτι), ενώ το προτιμότερο απ’ όλα θα ήταν αν μπορούσε να εξυπηρετηθεί γρήγορα με τη συμπλήρωση μιας μικρής και σύντομης φόρμας παραγγελίας, αφήνοντας τα απολύτως απαραίτητα στοιχεία επικοινωνίας. Μια καλή ιδέα για ταχύτερη εξυπηρέτηση θα ήταν να προσφέρετε προαιρετικά τη δυνατότητα αυτόματης εγγραφής στην ιστοσελίδα κατά τη διάρκεια της πληρωμής, με την καταχώρηση απλώς μιας ηλεκτρονικής διεύθυνσης. Τέλος, καλό θα ήταν να προσφέρετε τη δυνατότητα Live Chat και 24ωρης τηλεφωνικής εξυπηρέτησης για να διευκολύνετε τον πελάτη σας στις παραγγελίες και να επιλύετε άμεσα και ανά πάσα στιγμή οποιαδήποτε απορία του.


Προσθήκη Σχολίου